Bioscoop | The LEGO Batman Movie | Review

Na de The LEGO Movie staat The LEGO Batman Movie staat hoog op het lijstje van de kinderen. Als de tweede net zo leuk is als de eerste, dan kan het niet anders dan een hit zijn. Op naar de bioscoop dan maar voor Batman in 3D Laser. Is het een film voor jong en oud en is deze Batman net zo leuk als Emmet? Vragen waar we antwoord op gaan geven.

De leeftijden van de filmkijkers variëren van 4 tot en met 40 jaar. Best lastig om dan een film te vinden die we allemaal even leuk vinden. Nu heb ik niet zo heel veel in te brengen tijdens een kinderfilm, maar eerlijk is eerlijk, ik zou het niet erg vinden om me ook te vermaken. Zelfs met uitsluiting van mezelf is het nog spannend of de film leuk genoeg is. Ook het verschil tussen 4, 9 en 12 is best groot.

LEGO Batman Movie bioscoop love4kidz

Met stoere 3D brillen op zoeken we onze plek. De film kan beginnen. Batman laat gelijk in de eerste scene al zien dat hij de enige echte misdaadbestrijder en ultieme held van Gotham City is. Een arrogante en egoïstisch mannetje die zichzelf meer dan geweldig vindt. Al snel blijkt dat hij naast het vechten met z’n bekende tegenstanders en vijanden eigenlijk niets heeft. Elke avond gaat hij terug naar een leeg en eenzaam huis waar alleen Albert de Butler op hem wacht.

LEGO Batman Movie bioscoop Love4kidz

Het verhaal

Als commissaris Jim Gordon met pensioen gaat en het stokje overgeeft aan zijn dochter Barbara schrikt Batman (als Bruce Wayne) zich een hoedje. Barbara wil namelijk helemaal niet meer op de Batmanknop drukken als ze hulp nodig heeft tegen de Joker en zijn vrienden. Ze wil wel samenwerken en Batman een onderdeel maken van het team. Dit is tegen het zere been van Batman. Hij wil alles zelf doen en absoluut zijn heldenrol niet delen.

Verder zal ik de film niet verklappen. De LEGO Batman Movie is een film die laat zien dat vriendschap en familie uiteindelijk het belangrijkste blijkt te zijn ook in het leven van een stoere actieheld.

LEGO Batman Movie Love4kidz bioscoop

Is de film geschikt voor alle leeftijden?

Absoluut. Of je nu 4 jaar oud bent of de 41 nadert. De LEGO Batman Movie is een geweldige film om te gaan bekijken. De kleinste vermaakte zich met de spannende scenes tussen Batman en de Joker en zijn bende. De oudere kinderen konden het gehele verhaal makkelijk volgen en zaten op het puntje van hun stoel en snapten de grappen die verweven zit door de gehele film. Ik zelf heb met kostelijk vermaakt met de knipoogjes, grapjes en terugblikken naar de vroegere Batman. Het is een ideale mix van animatie, spanning, humor voor zowel jong als oud!

written by

Moeder van 3 schitterende kinderen, schrijver in hart en nieren, altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en wonderlijke momenten.